Close
1. 9. 2019

Z jedné linky Kofoly sjede v létě 14.000 lahví každou hodinu

Krnov (Bruntálsko) 1. září (ČTK) - Zhruba 14.000 lahví za hodinu, čili přes 300.000 nápojů za den vyprodukuje v sezoně jedna linka závodu nápojářské skupiny Kofola v Krnově na Bruntálsku. Sezonou je pro firmu léto, kdy se v horkém počasí vypije nejvíce nápojů, a linek je v Krnově šest - pro různé druhy obalů. ČTK to řekl ředitel marketingu Kofoly ČeskoSlovensko Karel Hrbek. Nejvíc se v létě prodává právě Kofola, ale také třeba pramenitá voda Rajec a roste zájem o nergetický nápoj Semtex. Kofola je jedním z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů ve střední Evropě.

Skupina má devět výrobních závodů v Česku, Polsku, na Slovensku, ve Slovinsku a Chorvatsku. Krnovský závod nevyrábí jen Kofolu, ale i celou řadu dalších nápojů - sirupy Jupí, Royal Crown Colu, energetické nápoje Semtex nebo čerstvé šťávy UGO. "V létě prodáváme nejvíce Kofolu, pramenitou vodu Rajec, sirupy Jupí, ale třeba i džusy Rauch. Roste nám poptávka i po energetickém nápoji Semtex," řekl Hrbek.

Nápoje se v Krnově stáčejí do plastových lahví, skla, nerezových sudů i plechovek. Sirupy se stáčejí do kanystrů a jedna linka je určena pro samostatnou výrobu šťáv UGO.

Maloobchodní trh s nealkoholickými nápoji je podle něj velmi konzervativní, ale například v gastronomii je vidět chuť, zkoušet nové věci. "Obecně vzato stále dobře fungují čepované limonády - Kofola, malinovky. Cidery a ochucená piva jsou i přes pokles také stále ve hře. Rozšiřuje se nabídka fresh nápojů, především díky značce UGO, i funkčních nápojů od bylinkových vod, čajů až po nápoje podporující koncentraci, stimulující výkon," uvedl Hrbek.

U nápojů se objevuje i trend, který reaguje na určitou nostalgii. "Potřeba návratu ke kořenům má podobu nejrůznějších řemeslných limonád, sirupů a dalších produktů. V našem portfoliu je takovým příkladem Royal Crown Cola, jejíž redesign jsme provedli před dvěma lety a jejíž kořeny sahají do roku 1905," řekl ředitel.

Mluvčí Kofoly Jana Ptačinská Jirátová řekla, že léto samozřejmě patří vodám. "V Česku si oblibu drží pramenitá voda Rajec. Na Slovensku zaujala i naše minerální voda Kláštorná Kalcia, kterou jsme oživili a znovu uvedli na trh v nové podobě v dubnu letošního roku. Za necelých pět měsíců má přes 1,7 milionu prodaných kusů a to je úspěch," řekla.

Lidé si podle Hrbka vybírají nápoje i podle toho, jak pohodlně se zachází s obalem. "Za poslední rok, dva se zvedla vlna diskuzí nad ekologičností a udržitelností jednotlivých obalů. Hledají se třeba alternativy, jak nahradit PET lahve," řekl Hrbek. Dostupnými alternativami je vratné sklo nebo čerstvě načepované nápoje ze sudů.

"Kdo preferuje ochucené limonády a chce šetřit množství obalů, pak jsou pro něj ideální volbou také sirupy. Díky poměru ředění, respektive množství litrů nápoje, které z jednoho sirupu namícháte, je to až sedminásobná úspora," řekla Ptačinská.

Co se týče formátů, vede podle ředitele v portfoliu společnosti jednoznačně čepovaná a dvoulitrová Kofola. "Výrazně rostou prodeje 'on the go' formátů, tedy například půllitrové Kofoly či pro lidi v pohybu praktické pramenité vody Rajec v lahvi o objemu 0,75 litru," řekl Hrbek.

K výrobkům Kofoly patří například také dětské nápoje Jupík, značky Vinea, Chito, Top Topic nebo Citro Cola. Firma má kolem 2000 zaměstnanců, z toho asi 700 v Česku. V loňském roce skupina vytvořila tržby 7,12 miliardy korun (o 2,2 procenta vyšší než v roce 2017. Provozní zisk EBIT jí stoupl o 15,3 procenta na 443,7 milionu korun a ukazatel EBITDA o 6,4 procenta na 1,01 miliardy korun.

Vlastimil Vyplel ver


Disclaimer: The text on this website does not constitute an offer or invitation to sell or buy investment instruments or a recommendation to trade investment instruments. Investors should consult their legal, financial and other professional advisors before making investment decisions. Investors should also read the contents of the prospectus and other documents containing information about a particular investment instrument and its issuer before making an investment decision in order to fully understand the potential risks associated with a decision to invest in that investment instrument. The prospectus of a security shall always be available in electronic form on the issuer's website before the commencement of the public offer or before the admission of the security to trading on a regulated market.