Zavřít
17. 2. 2025

Tržby skupiny Footshop loni meziročně vzrostly o 34 procent na 1,43 miliardy Kč

Praha 17. února (ČTK) - Prodejce streetwearové obuvi Footshop loni meziročně zvýšil tržby o 34 procent na 1,43 miliardy korun. Zisk EBITDA před započtením úroků, daní a odpisů vzrostl zhruba dvojnásobně na 117 milionů korun. Vyplývá to z tiskové zprávy Footshopu, kterou má ČTK k dispozici. Pro letošní rok skupina plánuje růst tržeb na 1,7 až 1,9 miliardy korun a zisk EBITDA chce zvýšit na 140 až 160 milionů korun.

Hrubá marže skupiny loni činila 633 milionů korun, oproti roku 2023 stoupla o 44 procent. Za lepšími výsledky podle Footshopu stojí zakládání nových poboček, rozšiřování portfolia nabízených značek a spuštění mobilní aplikace.

Více než 75 procent tržeb společnost generovala z trhů mimo ČR. Footshop působí ve 21 zemích, přičemž v Praze, Bratislavě, Budapešti, Bukurešti a ve Varšavě provozuje vždy po jedné kamenné prodejně.

Loni v listopadu společnost informovala o tom, že posouvá otevření prodejny Queens na první čtvrtletí letošního roku. Původně ji měla otevřít loni v létě, posunutí firma vysvětlila zdržením administrativních procesů. Svůj obchod značka Queens už v Praze dříve měla - od roku 2017 sídlil v ulici U půjčovny, odkud se přesunul do Jindřišské ulice a následně v roce 2022 zavřel. Konkurenční značku Queens společnost Footshop koupila v roce 2021.

Společnost Footshop založil v roce 2012 v Praze Peter Hajduček. Firma distribuuje prémiové řady obuvi i oblečení značek Adidas, Nike, Converse či Vans. V červnu roku 2023 firma WOOD SPAC One ze skupiny Wood & Company oznámila, že ve skupině Footshop za 445 milionů korun odkoupila podíl 48,5 procenta. Od předloňského srpna jsou také akcie Footshopu veřejně obchodovatelné na trhu Standard Start pražské burzy.

mib rdo


Upozornění: Text uvedený na těchto webových stránkách nepředstavuje nabídku nebo výzvu k prodeji či nákupu investičních nástrojů, ani doporučení k obchodování investičních nástrojů. Investor by se před učiněním investičního rozhodnutí měl poradit se svými právními, finančními a dalšími odbornými poradci. Investoři by si také měli seznámit s obsahem prospektu a dalších dokumentů obsahujícího informace o konkrétním investičním nástroji a jeho emitentovi před tím, než učiní investiční rozhodnutí, aby tak plně pochopili potenciální rizika spojená s rozhodnutím investovat do daného investičního nástroje. Prospekt cenného papíru je vždy k dispozici v elektronické podobě na internetové stránce emitenta před zahájením veřejné nabídky či před přijetím cenného papíru k obchodování na regulovaný trh.