Zavřít
14. 5. 2019

Likérka Stock Plzeň kupuje Bartidu, distributora rumu Legendario

Plzeň 14. května (ČTK) - Likérka Stock Plzeň-Božkov kupuje stoprocentní podíly ve společnostech Bartida a Bartida Retail. Cena transakce je 7,3 milionu eur, což je v přepočtu 188 milionů korun. Do pěti let by mohla firma vyplatit ještě dalších 95 milionů korun, záležet bude na výsledcích společnosti a naplňování cílů. Společnosti to dnes uvedly v tiskové zprávě. Dohodu podepsaly v pondělí, v platnosti bude od 1. června.

Stock chce koupí posílit svoji pozici na trhu prémiových lihovin. Bartida nabízí vlastní bylinné a ovocné likéry, je ale také distributorem kubánského rumu Legendario.

"Bartida je společnost s velmi zajímavým portfoliem, které vhodně doplní naše stávající značky," uvedl generální ředitel společnosti Stock Plzeň-Božkov Jan Havlis. Firma podle něho posílí především v prémiových lihovinách, který je pro ni nejdynamičtěji rostoucí částí trhu.

Bartida po 11 letech své existence z trhu nezmizí. Ve skupině Stock Spirits Group bude fungovat jako samostatná jednotka. Na jejím dalším rozvoji se budou podílet dosavadní majitelé Petr Dzurec a Miroslav Zoul. Součástí transakce je i e-shop, bar s degustačním zázemím u Staroměstského náměstí v Praze a prémiové obchody v Brně a Ostravě.

Bartida vznikla v roce 2008, začínala jako dovozce prémiových lihovin a destilátů. O tři roky později uvedla na trh první likér vlastní produkce. Nyní se firma označuje za druhou největší společnost se soukromými vlastníky na trhu s lihovinami v Česku.

Likérka Stock Plzeň-Božkov je jedničkou na českém trhu, nabízí více než 70 značek lihovin a likérů. Patří do skupiny Stock Spirits Group, která obchoduje s lihovinami především ve střední a východní Evropě.

gcm dr


Upozornění: Text uvedený na těchto webových stránkách nepředstavuje nabídku nebo výzvu k prodeji či nákupu investičních nástrojů, ani doporučení k obchodování investičních nástrojů. Investor by se před učiněním investičního rozhodnutí měl poradit se svými právními, finančními a dalšími odbornými poradci. Investoři by si také měli seznámit s obsahem prospektu a dalších dokumentů obsahujícího informace o konkrétním investičním nástroji a jeho emitentovi před tím, než učiní investiční rozhodnutí, aby tak plně pochopili potenciální rizika spojená s rozhodnutím investovat do daného investičního nástroje. Prospekt cenného papíru je vždy k dispozici v elektronické podobě na internetové stránce emitenta před zahájením veřejné nabídky či před přijetím cenného papíru k obchodování na regulovaný trh.