Zavřít
10. 7. 2019

Kofola kupuje distributora kávy Café Reserva a čajů Dilmah

Ostrava/Praha 10. července (ČTK) - Nápojářská skupina Kofola kupuje distributora kávy značky Café Reserva a čajů značky Dilmah, pražskou firmu Espresso. Cenu firmy nezveřejnily. Kofola to oznámila dnes na svém webu. Espresso má podle skupiny roční obrat 93 milionů korun a 32 zaměstnanců. Kofola je jedním z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů ve střední Evropě. Vyrábí kromě nápoje Kofola i nápoje a sirupy Jupí a Jupík, energetické nápoje Semtex, nápoje Vinea, Chito, Top Topic nebo Citro Cola. Loni měla skupina tržby 7,12 miliardy a provozní zisk 443,7 milionu.

"Kofola ČeskoSlovensko a.s. a manželé Moravcovi, zakladatelé společnosti Espresso s.r.o., včera (v úterý) podepsali smlouvu o koupi stoprocentního podílu jejich firmy," oznámila skupina Kofola. Smluvní strany se podle skupiny dohodly, že cenu transakce nebudou zveřejňovat.

Společnost Espresso byla založena v roce 2002. V současnosti podle stránek svého e-shopu distribuuje kromě zmíněných značek kávy a čaje třeba horkou čokoládu, doplňky pro kavárny nebo kávovary.

"Vnímáme velké synergie s naším dosavadním gastro portfoliem a významné rozšíření stávající nabídky nealkoholických nápojů a bylinkových čajů. Naším neskromným cílem je rozvíjet kávovou kulturu a poskytovat skvělý servis našim zákazníkům," uvedl generální ředitel skupiny Kofola Jannis Samaras.

Skupina Kofola sídlící v Ostravě má osm výrobních závodů v Česku, Polsku, na Slovensku, ve Slovinsku a Chorvatsku. Kofola má více než 1800 zaměstnanců, z toho asi 700 v Česku. Většinovým majitelem skupiny je společnost Aetos patřící rodině Samarasů a ostatním zakladatelům Kofoly, jimiž jsou akcionáři René Musila a Tomáš Jendřejek.

ver drh kš


Upozornění: Text uvedený na těchto webových stránkách nepředstavuje nabídku nebo výzvu k prodeji či nákupu investičních nástrojů, ani doporučení k obchodování investičních nástrojů. Investor by se před učiněním investičního rozhodnutí měl poradit se svými právními, finančními a dalšími odbornými poradci. Investoři by si také měli seznámit s obsahem prospektu a dalších dokumentů obsahujícího informace o konkrétním investičním nástroji a jeho emitentovi před tím, než učiní investiční rozhodnutí, aby tak plně pochopili potenciální rizika spojená s rozhodnutím investovat do daného investičního nástroje. Prospekt cenného papíru je vždy k dispozici v elektronické podobě na internetové stránce emitenta před zahájením veřejné nabídky či před přijetím cenného papíru k obchodování na regulovaný trh.