Zavřít
9. 5. 2024

Footshopu v prvním čtvrtletí vzrostly meziročně tržby o 31 pct na 318 mil. Kč

Praha 9. května (ČTK) - Skupině Footshop, která se zaměřuje na prodej streetwearové obuvi a oblečení, v letošním prvním čtvrtletí vzrostly tržby meziročně o 31 procent na 318 milionů korun. Hrubá marže společnosti byla vyšší o 40 procent a činila 116 milionů korun. Zisk před započtením úroků, daní a odpisů (EBITDA) společnosti meziročně výrazně vzrostla na 26 milionů korun. V loňském prvním čtvrtletí to bylo 2,4 milionu korun. Novinářům to na společné tiskové konferenci se zástupci výrobců bot Botas řekl výkonný ředitel Footshopu Petr Hajduček. Obě firmy představili nový model bot, který bude možno dražit a výtěžek bude využit na podporu vzniku oboru obuvnictví na Technickém lyceu ve Zlíně.

"První čtvrtletí je pro všechny výprodejový. V lednu se hlavně zbavujeme toho, co se neprodalo na Vánoce a profitabilita tohoto čtvrtletí je vždy jedna z nejnižších v roce. Nárůst zisku o 24 milionů korun jsou skvělé výsledky. Věříme, že v tom budeme pokračovat a že máme našlápnuto na to, aby tento rok byl historicky nejlepším rokem, který naše firma zažila," řekl Hajduček.

V lednu Hospodářské noviny upozornily na to, že akcie Footshopu klesly o 30 procent. Více než dva měsíce z pěti se loni s akciemi Footshopu téměř neobchodovalo. V květnu pak podle pražské burzy začaly cenné papíry společnosti opět mírně růst a k dnešku jedna akcie stála 71,50 koruny. Měsíc předtím ale měly cenu 75 korun. Loni podle předběžných výsledků, o kterých Footshop informoval v tiskové zprávě, stouply firmě tržby o tři procenta na zhruba 1,07 miliardy korun. Výrazně jí vzrostla EBITDA o 65 až 80 procent.

Podle Václava Staňka, zakladatele výrobce bot Vasky, která loni v dubnu koupila zlínskou společnost Botas, trend výroby bot stále klesá. "Momentálně je v ČR 3200 ševců. Pro srovnání, jenom ve Zlíně kolem roku 1930 bylo zhruba 30.000 ševců. V současnosti se v ČR vyrobí přibližně tři miliony párů bot ročně. Botas v roce 1971 vyráběla dva miliony párů, a dvě třetiny celé současné produkce tak vyráběla jedna firma," řekl Staněk.

V současnosti podle něj není v Česku žádný studijní ševcovský obor a hrozí to, že jednoho dne ševci v ČR vymřou. Footshop s Botasem spolu proto vytvořily nově designované boty, které bude možné dražit na internetovém portálu Aukro a z výdělku bude financován vznik oboru obuvnictví ve Zlíně. Měl by se znovuotevřít v příštím roce. Dražba se uskuteční od 9. do 16. května.

Loni v červnu firma WOOD SPAC One ze skupiny Wood & Company oznámila, že ve skupině Footshop za 445 milionů korun odkoupila podíl 48,5 procenta. Footshop Hajduček založil v roce 2012. Vedle Prahy a Bratislavy má prodejny v Budapešti a Bukurešti. Distribuuje řady obuvi i oblečení značek Adidas, Nike, Converse či Vans.

Zlínská obuvnická firma Vasky koupila značku Botas loni na jaře. Loni měla přes 50 zaměstnanců. Původně se firma jmenovala Botana a vznikla v roce 1949 sloučením menších znárodněných podniků ze Skutče a okolí v Pardubickém kraji.

jbr snm


Upozornění: Text uvedený na těchto webových stránkách nepředstavuje nabídku nebo výzvu k prodeji či nákupu investičních nástrojů, ani doporučení k obchodování investičních nástrojů. Investor by se před učiněním investičního rozhodnutí měl poradit se svými právními, finančními a dalšími odbornými poradci. Investoři by si také měli seznámit s obsahem prospektu a dalších dokumentů obsahujícího informace o konkrétním investičním nástroji a jeho emitentovi před tím, než učiní investiční rozhodnutí, aby tak plně pochopili potenciální rizika spojená s rozhodnutím investovat do daného investičního nástroje. Prospekt cenného papíru je vždy k dispozici v elektronické podobě na internetové stránce emitenta před zahájením veřejné nabídky či před přijetím cenného papíru k obchodování na regulovaný trh.