Zavřít
31. 5. 2023

CzechCrunch: Největšími e-shopy na českém trhu jsou Alza, Mall a Rohlík

Praha 31. května (ČTK) - Největšími internetovými obchody na českém trhu jsou e-shop s elektronikou Alza, nákupní galerie Mall.cz a on-line supermarket Rohlík.cz. Stovka největších e-shopů měla loni tržby 120 miliard korun, což je 60 procent celkové útraty Čechů na internetu. Vyplývá to z žebříčku on-line magazínu CzechCrunch.

První desítku největších doplňují podle něj zástupci on-line světa jako Datart, CZC, Notino nebo Košík, ale také hráči z tradičního "kamenného" prodeje jako Tesco či Ikea a Lidl. Ve druhé desítce se umístily firmy Sportisimo, Dr. Max či Pilulka a také zahraniční společnosti včetně amerického Applu, německého Zalanda či amerického Amazonu.

"Dění v e-shopech pokrýváme dlouhodobě a vidíme, že důležitost e-commerce v české ekonomice roste. Obrat e-shopů v součtu dosahuje zhruba 200 miliard korun a v oboru pracují desítky tisíc lidí, kteří jednotkami procent přispívají do tvorby hrubého domácího produktu. Věříme, že širší přehled a větší transparentnost o jednotlivých hráčích zdůrazní důležitost e-commerce a přitáhne k ní náležitou pozornost," uvedl šéfredaktor magazínu CzechCrunch Ondřej Holzman.

CzechCrunch na žebříčku spolupracoval s analytickou společností BizMachine, Asociací pro elektronickou komerci a Authentica Fullfillment. Finální pořadí stovky největších internetových prodejců v Česku vzniklo na základě expertní metodiky, je kvalifikovaným odhadem a mělo by být podle autorů bráno informativně. Firmy často přesné statistiky a data nekomunikují, v konečném odhadu tak oproti reálnému stavu mohlo dojít k odchylkám.

Deset největších e-shopů v Česku (žebříček CzechCrunch):

Alza
Mall.cz
Rohlik.cz
Datart
CZC.cz
Lidl-shop
Tesco
IKEA
Notino
Košík

Zdroj: CzechCrunch

jsa rdo


Upozornění: Text uvedený na těchto webových stránkách nepředstavuje nabídku nebo výzvu k prodeji či nákupu investičních nástrojů, ani doporučení k obchodování investičních nástrojů. Investor by se před učiněním investičního rozhodnutí měl poradit se svými právními, finančními a dalšími odbornými poradci. Investoři by si také měli seznámit s obsahem prospektu a dalších dokumentů obsahujícího informace o konkrétním investičním nástroji a jeho emitentovi před tím, než učiní investiční rozhodnutí, aby tak plně pochopili potenciální rizika spojená s rozhodnutím investovat do daného investičního nástroje. Prospekt cenného papíru je vždy k dispozici v elektronické podobě na internetové stránce emitenta před zahájením veřejné nabídky či před přijetím cenného papíru k obchodování na regulovaný trh.