Zavřít
31. 5. 2023

Alza, Mall, Rohlik largest e-shops on Czech market - CzechCrunch

Prague, May 31 (CTK) - The largest online stores on the Czech market are electronics e-shop Alza, shopping gallery Mall.cz and online supermarket Rohlik.cz, according to the ranking of the online magazine CzechCrunch.

The 100 biggest online stores had sales of Kc120bn last year, which is 60 percent of Czechs' total spending on the internet, CzechCrunch said.

The top ten largest e-shops also include representatives of the online world such as electronics retailers Datart and CZC, perfume and cosmetics retailer Notino and online supermarket Kosik, as well as players from traditional brick-and-mortar retail such as Tesco, Ikea and Lidl, according to the ranking.

The second ten includes sporting goods retailer Sportisimo and pharmacies Dr. Max and Pilulka, as well as foreign companies including the USA's Apple and Amazon and German Zalando.

"We have been covering online store developments for a long time and we see that the importance of e-commerce in the Czech economy is growing. The total turnover of e-shops reaches around Kc200bn and tens of thousands of people work in the industry," said Ondrej Holzman, editor-in-chief of CzechCrunch.

CzechCrunch collaborated on the ranking with analytics company BizMachine, the Association of E-commerce and Authentica Fullfillment.

The final ranking of the top 100 online retailers in the Czech Republic was based on expert methodology, is an educated guess and should be taken as indicative, according to the authors. Companies often do not communicate accurate statistics and data, so the final estimate may have deviated from the real situation.

Ten largest online stores in Czechia (CzechCrunch ranking):

Alza
Mall.cz
Rohlik.cz
Datart
CZC.cz
Lidl-shop
Tesco
IKEA
Notino
Kosik

Source: CzechCrunch

hel/er


Upozornění: Text uvedený na těchto webových stránkách nepředstavuje nabídku nebo výzvu k prodeji či nákupu investičních nástrojů, ani doporučení k obchodování investičních nástrojů. Investor by se před učiněním investičního rozhodnutí měl poradit se svými právními, finančními a dalšími odbornými poradci. Investoři by si také měli seznámit s obsahem prospektu a dalších dokumentů obsahujícího informace o konkrétním investičním nástroji a jeho emitentovi před tím, než učiní investiční rozhodnutí, aby tak plně pochopili potenciální rizika spojená s rozhodnutím investovat do daného investičního nástroje. Prospekt cenného papíru je vždy k dispozici v elektronické podobě na internetové stránce emitenta před zahájením veřejné nabídky či před přijetím cenného papíru k obchodování na regulovaný trh.